Nysse tiedottaa: Nyssen poikkeustilanneviestintään uusi kanava ja laajemmat toiminta-ajat
Nysse-liikenteen poikkeus- ja häiriötilanteista on nyt saatavilla myös Twitterin kautta reaaliaikaista tietoa. Ajantasaista tietoa twiitataan matkan kulkuun vaikuttavista tilanteista: esimerkiksi kun yksittäinen vuoro on peruttu, pysäkki siirtyy tai suljetaan tilapäisesti, linja joutuu kiertoreitille tai tulossa on merkittäviä myöhästymisiä.
![Tampereen Ratikan sisätilat](https://www.tampereenratikka.fi/wp-content/uploads/2021/09/TampereenRatikka-210510-4304-1024x683.jpg)
Häiriöviestejä syötetään Nyssen informaatiojärjestelmään Nysse Valvomossa ja Tampereen Ratikan liikenteenohjauskeskuksessa. Perutuista vuoroista tiedot tulevat suoraan liikennöitsijöiltä. Twitterin lisäksi häiriöviestit näkyvät Nyssen sähköisissä kanavissa: bussien ja ratikoiden matkustamonäytöillä, pysäkkien digitaalisilla aikataulunäytöillä, nysse.fi -aikataulupalveluissa sekä reittioppaassa.
Häiriöhallinnan keskittäminen Nysse Valvomoon ja Ratikan liikenteenohjauskeskukseen parantaa Nyssen häiriöviestinnän prosessia merkittävästi. Poikkeustilanteista saadaan nyt asiakkaille viestittyä myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Nyssen poikkeusinfo löytyy Twitteristä nimellä @Nysseinfo. Tili on tarkoitettu automaattiseen poikkeusviestintään, joten se ei toimi asiakaspalvelukanavana.
Lisätiedot:
Asiakkuuspäällikkö Riikka Salkonen
Nysse
riikka.salkonen@tampere.fi
puh. 040 806 2123