Ratikka-viikko oli menestys – Tapahtumaviikon tarjouksia tutkittiin peräti 149000 kertaa
Ratikka-viikko oli menestys – Tapahtumaviikon tarjouksia tutkittiin peräti 149000 kertaa
Tampereen Ratikan liikennöinnin aloituksen odotus palkittiin viime viikon maanantaina 9. elokuuta. Sitä edeltävällä viikolla lähes 200 raitiotien varrella olevaa yritystä juhlisti Ratikka-ajan alkua Ratikka-viikon merkeissä koristautumalla järjestäjien toimittamaan Ratikka-rekvisiittaan ja tekemällä tarjouksia.
Tampereella otettiin Ratikka-ajan alkaminen vastaan yhteisen lähtölaskennan merkeissä. Ratikka-viikko -nimeä kantavaa juhlaviikkoa vietettiin 2.-8. elokuuta ja se innosti mukaan peräti 194 yritystä raitiotien varrelta. Yritysten tarjoamat Ratikka-viikon tarjoukset olivat koko viikon ajan käytettävissä Tampere. Finland -sovelluksen Tampere Tunnetuksi Passissa. Tampere Tunnetuksi Passi avattiin Ratikka-viikon aikana peräti 149000 kertaa.
– Tampereen keskustan, Hervannan ja Kalevan alueilla kulkiessa ei jäänyt Ratikka-viikon aikana epäselväksi, että Ratikka-ajan alkamista odotettiin jo innolla. Yritykset olivat ripustaneet Ratikka-viikon rekvisiittaa todella näkyvästi esille ja olivat upeasti mukana uuden aikakauden lähtölaskennassa. Olemme kovin iloisia siitä, että tämä yhteistyö palkittiin siten, että asiakkaat löysivät Ratikka-viikon tarjoukset näin sankoin joukoin, projektisuunnittelija Henna Puisto Tampereen kaupungin raitiotien kehitysohjelmasta kertoo.
Stockmannin tarjous oli Ratikka-viikon käytetyin. Sitä hyödynnettiin 318 kertaa.
– Ratikka-viikko oli onnistunut ja ohjelmaltaan monipuolinen tapa juhlistaa kaupungin uuden aikakauden alkua ja toisaalta merkittävän tulevaisuuden kehityksen mahdollistavan projektin päätöstä. Tampereen keskustassa alkaa uusi aikakausi ja me Stockmannilla olemme ylpeänä mukana muiden toimijoiden rinnalla kehittämässä keskustan elinvoimaa seuraavalle tasolle. Ensi vuonna Stockmann viettää jo 65. juhlavuottaan Tampereella Hämeenkadun varrella, Stockmannin tavaratalon johtaja Päivi Itkonen-Melartin summaa.
– Ratikan liikennöinti takaa kaupunkilaisille aiempaa monipuolisemmat tavat kulkea ja uskomme vahvasti, että myös meidän tavaratalon pääovien eteen pysähtyvä Ratikka tukee kehitystämme entistä vahvemmin paikallisia asiakkaita palvelevana tavaratalona. On ilo seurata kotikaupungin kasvua ja rohkeaa kehitystä, Itkonen-Melartin jatkaa.
Ratikka-viikolle osallistui yhteensä 194 yritystä usealta eri toimialalta. Mukana oli myös Tallipihan Suklaapuoti 120-vuotisjuhlavuottansa viettävästä Kauppahallista.
– Ratikka-viikko oli meille iloinen yllätys, ja asiakkaat olivat hyvin tietoisia tarjouksestamme. Asiakkaat tuntuivat olevan myös iloisia Ratikan valmistumisesta. Katsomme positiivisin mielin tulevaisuuteen ja uskomme, että niin Ratikka kuin kaunis uusi Hämeenkatukin tuovat ihmisiä lisääntyvässä määrin keskustaan ja Kauppahalliin, Hanne Tuori-Kalliokoski Tallipihan Suklaapuodista kertoo.
Ratikka-viikon järjestämisestä vastasivat Tampereen kaupungin raitiotien kehitysohjelma, Tampere Tunnetuksi ry ja Tampereen Raitiotie Oy. Ratikka-viikko huipentui sunnuntaina 8. elokuuta järjestettyyn Ratikka-juhlaan. Juhla näytettiin koronatilanteen vuoksi suorana lähetyksenä verkossa. Juhlaa seurattiin 13 000 eri laitteelta. Juhlasta vastasivat Tampereen Raitiotie Oy ja Tampereen kaupungin raitiotien kehitysohjelma.
Lisätietoja:
Henna Puisto
Projektisuunnittelija
Tampereen kaupunki, raitiotien kehitysohjelma
puh. 040 513 9397
henna.puisto@tampere.fi
Riikka Töytäri
Toiminnanjohtaja
Tampere Tunnetuksi ry
puh. 040 582 1949
riikka.toytari@tamperetunnetuksi.fi
Päivi Itkonen-Melartin
Tavaratalon johtaja
Stockmann, Tampereen ja Turun tavaratalo
puh. 050 301 5434
paivi.itkonen-melartin@stockmann.com